Hem
Vanliga frågor
Vanliga frågor
Telefonbeställningar
Du är välkommen att ringa vår kundtjänst för att lägga beställningar på 0644-721 00, måndag till fredag mellan 8.00 och 16.00. Observera att vi har lunchstängt mellan 12.00 och 13.00.
Butik och Varuutlämning
Vi har ingen fysisk butik, men erbjuder varuutlämning för beställningar i Hammerdal.
Reklamation och Byte
För att reklamera eller byta en produkt, ladda ner och fyll i vår reklamationsblankett. Inkludera den ifyllda blanketten och ett giltigt köpkvitto i returpaketet. Vår reklamationsavdelning utreder sedan ditt ärende. Vi behandlar din reklamation inom 30 dagar och meddelar utfallet. Observera att reklamationer bör anmälas omgående och att produkter inte får ha använts eller sakna sin originalförpackning.
Handla på Faktura
För att bli fakturakund, maila info@skogma.se. Efter godkänd kreditkontroll erbjuds 20 dagars netto. En fakturaavgift på 39 kr tillkommer för pappersfaktura. Alternativt kan faktura skickas via e-post eller e-faktura genom vår partner Inexchange.
Öppet Köp och Ångerrätt
Du har 14 dagars öppet köp enligt Distansavtalslagen. Ångrade köp återbetalas inom 10 dagar. Returfrakt betalas av kunden och returprodukten ska vara i oförändrat skick.
Fraktkostnader
En fast fraktkostnad på 125 kr inkl. moms tillämpas. För skrymmande gods tillkommer verklig fraktkostnad.
Leveranstider och Internationella Leveranser
Normal leveranstid är nästa dag. Vid restnoteringar väntar ordern tills alla varor finns i lager. Leverans sker främst inom Sverige; för internationella leveranser, kontakta våra systerbolag.
Betalningsalternativ
Vi erbjuder Klarna Checkout för en rad betalningsmetoder samt möjligheten att handla på faktura.