Vanliga frågor

 

Kan jag beställa per telefon?
Ja, du kan kontakt vår kundtjänst så hjälper de till. Tel. 0644-721 00, måndag - fredag kl. 07:00 - 17:00.

Hur gör jag om jag vill reklamera/byta något?
Ladda ner vår reklamationsblankett och fyll i den. Lägg den och ett giltigt kvitto på ditt köp i en väl emballerad förpackning tillsammans med varan du vill reklamera och skicka den till oss. Vid en reklamation gör vår reklamationsavdelning en utredning av produkten. I vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderar vi högt, därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller ekymmer. När vi har mottagit din vara kommer vi att behandl ditt ärende inom 30 dagar. När utredningen är färdig får du besked från oss vare sig din reklamation är godkänd eller inte. Kom ihåg att din reklamation skall registreras direkt då problemet uppdagas. Vi godkänner inga returer av produkter som blivit använda eller där originalförpackningen saknas eller är skadad. 

Kan jag handla på faktura?
Du kan ansöka om att bli fakturakund via mail till info@skogma.se. Efter godkänd kreditkontroll får du betalningsvillkoret 20 dagar netto. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med för närvarande 10%. Fakturaavgift 31 kr tillkommer för faktura via brev. Alternativ till pappersfaktura är faktura via e-post. Skicka in uppgifter på mottagaradress för faktura via e-post, samt kundnummer till ekonomi@skogma.se så kan vi lägga till rätt adress. E-faktura via en faktura växel, då heter vår samarbetspartner Inexchange. 

Öppet köp?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss så betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt och ångrad produkt ska alltid retureras i väsentligen oförändrat skick, samt om möjligt i originalförpackning med tillhörande emballage. Vi rekommenderar dig som kund att bifoga kopia av faktura, följesedel eller ditt namn och ordernummer.

Hur mycket kostar frakten?
Vi debiterar en fraktkostnad på 95 kr inkl. moms på samtliga ordrar.Vid beställning av skrymmande gods tillkommer verklig frakt. Aktuellt pris visas i varukorgen.

Hur lång leveranstid har ni?
Normalt levereras din order dagen efter beställning. Vi arbetar ständigt med att effektivisera våra utleveranser. Vid restnoterade artiklar kan ordern bli väntandes till samtliga artiklar finns i lager. 

Levererar ni utanför Sverige?
Vi levererar i första hand inom Sverige. För leverans till något av våra grannländer ber vi dig att kontakta något av våra systerbolag. Klicka här...

Vad har ni för betalningsalternativ?

Klarna Checkout, VISA, Postförskott, och Faktura

1. Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

Du kan läsa mer under fliken betalningsmetoder Klarna.

2. Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CW2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vår samarbetspartner för kortbetalningar är DIBS. På ditt kontoutdrag kommer det stå SKOGMA.

3. Postförskott
Du betalar när du hämtar ditt paket på ditt utlämningsställe. Postens avgifter tillkommer. Posten levererar inte paket tyngre än 20 kg.

4. Fakturakund
Du kan ansöka om att bli fakturakund via mail till info@skogma.se  Efter godkänd kreditkontroll får du betalningsvillkoret 20 dagar netto. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med för närvarande 10%. Fakturaavgift på 31 kr för alla kunder som får sin faktura via brev. Ett alternativ till pappersfaktura är att i stället få sin faktura via e-post. Skicka in uppgifter på mottagaradress, för faktura via e-post, samt kundnummer till ekonomi@skogma.se så kan vi  lägga till rätt adress. Om ni har möjlighet att ta emot e-faktura via en faktura växel så har vi en samarbetspartner som heter Inexchange.

Senast betraktad