Reklamation
Som konsument har du rätt att reklamera en vara eller tjänst om det uppstår ett fel eller vid dröjsmål i leveransen, i enlighet med gällande konsumenträtt. Reklamation kan göras i upp till tre år från köpet, dock senast inom skälig tid (normalt inom två månader) från det att felet upptäcktes. Vid reklamation av en vara eller tjänst, vänligen kontakta Skogma via e-post eller telefon för att påbörja processen:
E-post: info@skogma.se
Telefon: 0644-721 00
När du reklamerar en vara eller tjänst bör du vara beredd att ge relevant information, såsom ordernummer, beskrivning av felet och bilder om möjligt, så att vi kan hantera din reklamation på bästa sätt. Om reklamationen godkänns, kommer Skogma att stå för returfraktkostnaden och eventuellt kostnader för ersättningsleverans. Det är viktigt att du använder frakthandlingarna som skickats till dig vid retur, för att säkerställa att vi kan hantera reklamationen korrekt.
Skadade varor
Om varan är skadad vid leverans, vänligen kontakta oss omedelbart så att vi kan hjälpa dig med reklamationen och vidare hantering.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Vid alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr